Informacja dla pacjentów o przetwarzaniu danych osobowych oraz prawach związanych z przetwarzaniem.
Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Dawid Nogaj
inspektor@bezpieczne-dane.eu
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) Livmed Diagnostyka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością informuje, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych jest Livmed Diagnostyka Sp. z o.o. 64-300 Nowy Tomyśl, ul. Kolejowa 31, http://www.livmed-diagnostyka.pl , e-mail: rejestracja@livmed-diagnostyka.pl , tel. + 48 789 676 518
2. Inspektorem Ochrony Danych jest pan Dawid Nogaj, do którego może się Pani/Pan zwrócić we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych pisząc na adres e-mail inspektor@bezpieczne-dane.eu lub pod podany wyżej adres pocztowy spółki.
3. Wpisane przez Panią/Pana do formularza „kwestionariusza zgłoszenia na badanie” i wysłane ze strony internetowej dane osobowe przetwarzane będą w celu: celu nawiązania kontaktu, wymiany informacji oraz dokonania rejestracji na badanie na podstawie Pani/Pana zgody wyrażonej przez zaznaczenie okienka wyboru przy którym wskazana jest treść zgody w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
4. Jeśli nie dostarczy Pani/Pan skierowania lub zlecenia lekarskiego lub nie zdecyduje się Pani/Pan na zapłacenie za badanie wówczas Pani/Pana dane zostaną usunięte i zniszczone w ciągu 30 dni od dnia upływu terminu, w którym należy dostarczyć skierowanie lub zlecenie, lub od dnia, w którym odmówi Pani/Pan poniesienia kosztów badania.
5. Jeśli jednak skierowanie lub zlecenie zostanie dostarczone w terminie lub zdecyduje się Pani/Pan na poniesienie kosztów badania; wówczas zostanie Pani/Pan poproszona/y o wypełnienie z kwestionariusza medycznego przed wykonaniem bada-nia, a także w niektórych przypadkach, o dostarczenie posiadanych wyników badań oraz innych dokumentów pomocnych w ocenie Pani/Pana zdrowia i przez zebranie tych dokumentów w jednej teczce zostanie utworzona Pani/Pana dokumentacja medyczna. Zawarte w niej dane będą dalej przetwarzane w celu wykonania badania oraz diagnozy medycznej na podstawie art. 9 ust. ust. 2 lit. h) RODO – art. 24 Ustawy z 06.11.2008 o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisów wydanych na podstawie art. 30 ust. 1 tej. ustawy. – art. 11 i art. 36 ust. 3 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, art. 17 ust. 2a ustawy 20.04.2011 o systemie informacji w ochronie zdrowia.
6. Dane o których mowa w ust. 5 mogą być udostępniane innym podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, Rzecznikowi Praw Pacjenta, NFZ, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, Systemom Informacji Medycznej oraz innym, wymienionym w art. 26 ustawy z 6 listopada 2008 o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
7. Podane przez Panią/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
8. Pani/Pana dane osobowe stanowiące dokumentację medyczną będą przechowywane przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z zastrzeżeniem, że okres przechowywania może być inny, w przypadkach określonych w art. 29 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
9. Posiada Pani/Pan prawo do dostępu do swojej dokumentacji medycznej na zasadach określonych w art. 27-28 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, kopiowania, a także w przypadku, gdyby zakwestionował/a Pan/i ich prawidłowość, do ograniczenia przetwarzania przez okres pozwalający Administratorowi na sprawdzenie prawidłowości danych.
10. W stosunku do danych osobowych, o których mowa w ust. 3 i które nie zostały włączone do dokumentacji medycznej ma Pani/Pan również prawo do żądania zaprzestania ich przetwarzania oraz ich usunięcia.
11. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
12. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w formularzach na stronie internetowej jest dobrowolne, lecz po dostarczeniu skierowania lub zlecenia lekarskiego podanie danych jest obowiązkowe i wynika z art. 25 Ustawy z 6 listopada 2008 o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisów wydanych na podst. art. 30 tej ustawy.
13. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.